Při dnešním zahlcení realitního trhu je velmi pravděpodobné, že se jako prodávající setkáte spíše s nekvalitním makléřem nežli s profíkem v oboru realit. Realitní trh v ČR není bohužel žádným způsobem regulován, a tak realitního makléře může vykonávat naprosto kdokoliv bez ohledu na vzdělání či zkušenosti v oboru. Tomu také odpovídá úroveň realitního trhu – a především pověst realitních makléřů.
Níže Vám uvedu několik bodů, které Vám mohou pomoci při výběru realitního makléře.
Kvalitní makléř používá pro prodej profesionální fotografie. To už je dnes naprostý základ. K tomu by měl k prodeji využívat videa pokud je opravdový profík a zakládá si na kvalitní prezentaci, do které investuje svoje prostředky bude nemovitosti prezentovat pomocí VIRTUÁLNÍ PROHLÍDKY.
Jak taková virtuální prohlídka vypadá se můžete podívat na TOMTO ODKAZU
Profesionálové mezi sebou nemají konkurenci. Na prvním místě je u nich spokojenost jejich klienta nežli výše jejich odměny. Proto se o svoji odměnu raději podělí s kolegou než aby se mu nabídku nedařilo zobchodovat.
Nabízí více jak patnáct zakázek? Potom je dobré si položit otázku, kolik bude mít času se efektivně věnovat prodeji Vašeho domu.
Najděte jeho webové stránky, všechny organizace, kde je registrovaný, a zejména jeho osobní propagaci.
Pokud pracuje „na divoko“ – dělí se o nabídku s dalšími kancelářemi – raději s ním nespolupracujte. Znamená to, že "bere vše co je". Může mít tedy problém dohodnout se s majitelm na podmínkách spolupráce.
Pokud pracuje „normálně“ (exluzivně), znamená to, že pracuje exkluzivně pro své klienty a prodej jejich nemovitosti. Jen tak jim může věnovat veškerý svůj čas prostředky a úsilí, aby jim prodal nemovitost za nejvyšší možnou cenu.
Realitní makléř je osoba veřejně známá, proto by měl mít v lokalitě své působnosti rozmístěné reklamní plachty, účastnit se kulturních akcí (nejlépe jako sponzor) a „chodit s kůží na trh“.
Nekvalitní makléř by si jen stěží mohl dovolit reklamní plachty, obrandované auto, profesionální fotografie a video, prodejní kampaně na sociálních sítí, osobní webové stránky, placené registrace v organizacích a sponzoring kulturních akcí…
Pokud Vám slíbí, že Vaši nemovitost prodá za vyšší cenu než jiný makléř a Vy o něm už víte, že do nabídek neinvestuje svoje prostředky... nedělá profesionální fotky, videoprohlídky a virtuální prohlídky, prodejní kampaně na sociálních sítí jen těžko svůj slib dodrží.
Profesionálové mají svoji cenu. Pokud pro Vás pracuje za cenu podstatně nižší, než za kterou Vám své služby nabídla jiná realitka asi opět nebude do nabídek investovat.
V neposlední řadě si vyberte takového makléře, který Vám bude sympatický jako člověk. Bude mít lidský, ale zároveň profesionální přístup, udělá na Vás velmi dobrý první dojem a bude se Vám s ním dobře hovořit i o jiných tématech, než je prodej Vašeho domu či bytu. Maličkosti zde hrají velkou roli.
Nezávazně se sejděte s více makléři, ať Vám každý řekne, co pro Vás udělá a kolik budou jeho služby stát. Nebo mi rovnou zavolejte a já Vám řeknu jak pracuju.